Opis
System gaszenia pożarów akumulatorów
RFC Battery extinguishing system
System do gaszenia pożarów baterii w pojazdach elektrycznych jest bezpiecznym, wydajnym i szybkim sposobem gaszenia akumulatorów opartych na technologii
litowo-jonowej. Umożliwia bezpośrednie chłodzenie modułów baterii lub ogniw w modułach, a tym samym szybkie zatrzymanie propagacji niekontrolowanej temperatury
ogniw. Składa się z dwóch głównych elementów: urządzenia gaśniczego i jednostki sterującej, połączonych wężami.
▪ Zastosowanie
Urządzenie gaśnicze umieszczamy przy akumulatorze i w razie potrzeby stabilizujemy przy pomocy dostępnych narzędzi. Preferowana pozycja urządzenia gaśniczego znajduje się na spodzie pojazdu. Jednostka sterująca wyzwala narzędzie do przekłuwania obudowy akumulatora z bezpiecznej odległości. Natychmiast po przebiciu obudowy, wnętrze akumulatora zostaje zalane wodą i rozpoczyna się wydajny proces chłodzenia.
▪ Bezpieczeństwo
Strażacy przebywają tylko przez krótki czas w bezpośrednim sąsiedztwie elektrycznego pojazdu, który ma zostać ugaszony, co w znacznym stopniu zmniejsza narażanie strażaka na oddziaływanie gazów i promieniowania cieplnego.
▪Wydajność
Doprowadza wodę gaśniczą dokładnie tam, gdzie jest potrzebna – do schłodzenia ogniw i modułów w obudowie akumulatora. Bezpośrednie dotarcie do źródła pożaru skraca do minimum czas działania i zużycia wody.
▪ Szybkie przebijanie
Dzięki specjalnej metodzie przebijania, wszystkie obecnie znane i przetestowane obudowy akumulatorów mogą być bezpiecznie przebijane.
▪ Samodzielność
Energia potrzebna do przebicia dostarczana jest przez butle ze sprężonym powietrzem.
▪ Testowany w warunkach rzeczywistych
Podczas prac badawczo-rozwojowych przeprowadzono liczne testy pożarowe z dużą liczbą systemów akumulatorowych i kompletnych pojazdów. System został przetestowany na wszystkich popularnych typach ogniw (ogniwa okrągłe, kieszeniowe lub pryzmatyczne) na podwoziach europejskich i amerykańskich samochodów
osobowych i ciężarowych. Testowane akumulatory miały pojemność do 120 kWh.
▪ System gaśniczy normalnego ciśnienia
System gaśniczy pracuje przy ciśnieniu od 4 do 10 bar środka gaśniczego. Woda gaśnicza podawana jest poprzez złącze Storz C lub inne kompatybilne złącza.
▪ Łatwa kontrola stanu akumulatora trakcyjnego.
▪Mobilność.
Producent: Rosenbauer